håkanochjag

idag hade ingen skrivit till mig, kommenterat ett foto eller nånting när jag loggade in på facebook nyss. då blir jag alltid sur och arg! Sen måste jag skriva filosofiuppsatsen också! MAN JAG VILL INTE ALLS DET.

jag har träningsläger hela tiden och jag har lärt mig asmycket. Just nu håller jag faktiskt helt serisöt på att spy för jag åt precis jättemycket.

Enligt typ Hanna (nu antar jag, men jag tror det för jag äter ganska ofta med henne och klagar aldrig) så är jag inte kräsen alls med mat, enligt mamma ärjag mest bråkig med mat och enligt Ängla är jag askräsen. Själv anser jag att jag inte alls är kräsen det minsta!

Men nu ska jag förklara så att alla vet!

Mina "matregler":

Pasta får man inte äta förmycket av
Inom fiskområdet går bara lax och rökt makkrill att äta, kanske typ sik också.
Såser med majonäsgår fetbort även om det smakar gott ibland så mår man illa.
Att blanda saker är inte heller okej, förutom då man äter typ bearnaisesås och pommes.
t.ex. om man äter glass och fruktsallad har jag fruktsallden på ett fat och glassen på ett annat eller tar i olika omgångar.
alltså, BLANDA FUNKAR INTE
jag får JÄTTEONT på tungan och i halsen av tomat, annanas och kiwi (men det hindrar mig absolut inte från att äta)
vanlig kokt potatis är ingen hit
jag äter ALDRIG kyckling ute, bara hemma och hemma hos bra folk
pålägg på mackor gillar jag inte heller, bara smör (joho, de är visst pålägg)
kolasås är 10000000000000085903853048530e gånger godare än chokladsås
citron kan man äta på allt, dricka också gärna

saker jag absolut inte äter alls:
pepparrot
majonäs
gravad lax (brukar alltid ta det men det är lika äckligt varje gång)
mozarella
PARMASKINKA PARMASKINKA PARMASKINKA fyihelvete för det
kålrot
fiskbullar
blodpudding
pate
räkor
bacon (går ner ibland, typ i carbonara, men det mår jag illa av för det är ägg)
soja
KORV (jaja, äter det ibland...)

PASTA MED SALLADSDRESSING PÅ! (typ från en pastasallad. urk

sånna där pastasalladsdressingar som inte är genomskinliga! FY

fläsk

Standardmjöl

Mina favoritmatar är: (ja, matar, mater, maträtter blahoj)
WOK WOK WOK WOK WOK WOK WOK (utan hönsbarn i)
POMMES MED BEARNAISESÅS slurp
Bullar


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ursäkta, vad hände med guacamolen?
Du är nog ganska bråkig, men jag gillar dig ändå. Det jag håller allra mest med om är parmaskinkan! bläk.

2008-05-16 @ 09:09:06
URL: http://avlivad.blogg.se

Kommentera här! (Alla som säger att jag är söt för +)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0